TeamUp Support Center

Mitä oikein voisin myydä verkkokaupassani?

Last Updated: Mar 24, 2014 04:37PM EET
​Haluaisitko ottaa TeamUp-verkkokauppasi käyttöön, mutta epäröit, ettet keksi sinne mitään myytävää? Ihan varmasti keksit. Olet takuulla joskus vieraillut verkkokaupoissa, joissa myydään jonkinlaisia fanituotteita – mikset inspiroituisi vaikka niistä! Jos annat ajatuksen hieman hautua, keksit varmasti ideoita siitä, mitä tuotteita, palveluita tai elämyksiä voisit TeamUpin kaupassasi tarjota faneille tai yrityksille, jotka ovat potentiaalisia yhteistyökumppaneita.

Sinun ei missään nimessä tarvitse tyytyä tarjoamaan tuttuja ja turvallisia t-paitoja – toki kukaan tai mikään ei tietenkään estä sinua niin tekemästä, nehän ovat yleensä ne kaikkein suosituin tuote – vaan voit ideoida ihan ilman rajoituksia! No, ehkä hikiset ja haisevat urheilusukat eivät olisi mikään suoranainen hittituote, eli kannattaa miettiä asiaa esimerkiksi siltä kantilta, millaisia asioita itse olisit kiinnostunut toisten, fanittamiesi talenttien kaupoista ostamaan. Muistathan, että varsinkin elämysten myyminen verkkokaupassasi on helppoa, koska logistisesti sinun ei tarvitse toimittaa mitään paketteja. 

Siltä varalta, jos ideageneraattori käynnistyy hitaasti, olemme koonneet listan ehdotuksia siitä, millaisia juttuja talentit - voisivat verkkokaupoissaan myydä. Olitpa sitten muusikko, urheilija tai taiteilija, etsi innoitusta alla olevista listoista – ja voithan aina myös tutustua toisten talenttien verkkokauppoihin ja katsoa, mitä heillä siellä on tarjolla. Inspiroituminen on sallittua!
 

Tarjoa yrityksille TeamUp-kumppanuutta


Kaikkein helpoin tapa ottaa TeamUp-verkkokauppasi käyttöön on tarjota sponsorikaupassasi yrityksille TeamUp-kumppanuutta. Tämä on helpoin siksi, että sinun ei tarvitse keksiä mitään konkreettista tuotetta myytäväksi tai miettiä tuotteiden toimitus- tai maksutapoja - "tuotteena" olet sinä itse ja kanssasi tehtävä yhteistyö.

Tällaisen yhteistyön tai sponsorointimahdollisuuden myymiseen TeamUp-kaupassasi ei vaadita mitään muuta kuin nasevan tekstin laatiminen "tuotteen" kuvaukseksi, kumppanuustarjouksen tallentaminen sponsorikauppaan näytille ja tadaa! olet valmis avaamaan kauppasi. 

Kumppanuuksia on TeamUpissa kahta tyyppiä: yrityskumppanuus ja yritystiimikumppanuus. Vaikka nimet saattavat kuulostaa hieman oudolle, käytännössä kumpikin tarkoittaa perinteistä sinun (talentin) ja yrityksen keskenään solmimaa yhteistyö- tai sponsorointisopimusta, joka tuodaan näkyville TeamUpissa teidän molempien profiilissa.

Toisin sanoen: sinä ja yritys neuvottelette yhteistyönne ehdot, ja kun olette päässeet sopimukseen, luotte keskenänne TeamUpissa kumppanuuden, jolloin sinun ja yrityksen profiilit linkitetään TeamUpissa toisiinsa. Tämä kumppanuus siis on yksi (lisä)tapa viestiä tekemästänne yhteistyöstä ja sen tuloksista. Kumppanuuden voi solmia jo olemassa olevan sponsoriyrityksen kanssa ja liittää sen luontevasti osaksi yhteistyötä, tai sitten TeamUp-kumppanuus voi olla uuden yritysyhteistyön alkupiste ja keskeinen sisältö. 

Miksi sitten TeamUpissa kumppanuuksia on kahta tyyppiä? Syynä on se, että TeamUpissa yrityksillä on erilaisia profiileja, ja Yritystiimikumppanuuden voit solmia ainoastaan niiden yritysten kanssa, joilla on TeamUpissa käytössään Yritystiimi-profiili, joka on ominaisuuksiltaan perus- ja premiumprofiilia monipuolisempi (ja myös arvokkaampi). Yrityskumppanuuden voit vapaasti solmia minkä tahansa TeamUpissa olevan yrityksen kanssa. 

Mutta miksi yritystiimikumppanuus on mahdollinen vain tietyn profiilityypin kanssa? Sen takia, että kyseinen kumppanuustyyppi on myös monipuolisempi ja arvokkaampi seuraavasta syystä: kun olet solminut kyseisen kumppanuuden yrityksen kanssa, kaikille faneillesi TeamUpissa lähtee sinun ja yrityksen nimissä yhteinen kutsu liittyä kyseisen yrityksen tiimiprofiilin fanijäseneksi.

Jos fanisi hyväksyy saamansa kutsun, hän pääsee sen jälkeen näkemään yrityksen TeamUpissa tekemät päivitykset omassa profiilissaan. Toisin sanoen, yritystiimikumppanuus on yritykselle väylä saada suora yhteys faneihisi, minkä ansiosta yritys voi esimerkiksi tarjota faneillesi erityisiä etuja. Yrityksen näkökulmasta kyseessä on siis viestintä- ja markkinointikanava potentiaalisiin asiakkaisiin - kanava, jota sinä hallinnoit.

Jaa miten niin sinä hallinnoit? Toisin kuin muissa medioissa, TeamUpissa yritystiimikumppanuutta solmiessasi sinulla on päätösvalta siihen, ketkä (= fanisi) pääsevät näkemään kumppaniyrityksesi viestit. Mitä enemmän faneja sinulla on, sitä suuremman yleisön yritys voi kauttasi tavoittaa - sillä TeamUpissa talentin tai yritystiimin tekemät päivitykset näkyvät kaikille talentin faneille tai yritystiimin fanijäsenille - ja sitä kiinnostavampi olet potentiaalisten yrityskumppaneiden silmissä. 

Lue lisää talenttien ja yritysten yhteistyöstä TeamUpissa täältä.

Jos olet muusikko, voisit tarjota verkkokaupassasi vaikkapa jotain näistä:

  • T-paita painatuksella
  • Levy nimmareilla
  • Paketti: paita + levy + nimmari(kortti)
  • Mainoskortit, julisteet, pinssit 
  • Soolokeikka/bändikeikka tietyllä alueella
  • Mainospaikka omalla nettisivulla
  • Keikkalippu tai yksityiskeikka (esim. yrityksille, polttari- tai synttäriporukoille)
  • Yhteistyöyrityksen palvelu (esim. studioaikaa) – tämän ei tarvitse olla samalta alalta!
  • Oman osaamisen tuotteistaminen: esim. soittotunti, laulutunti – myös ryhmille (esim. polttariporukoille)
  • Yrityksille: esimerkiksi luennointi tai koulutussessio esiintymistaidosta, luovuudesta...
  • Kokemuksia: henkilökohtainen videotervehdys, biisin säveltäminen tilaustyönä, ilta treenikämpällä...
 

Jos olet urheilija, ehkä innostut seuraavista:

  • T-paita painatuksella
  • Signeerattu valokuva/kortti
  • Paketti: paita + kuva + nimmari
  • Mainospaikka omalla nettisivulla
  • Mainospaikka kilpailuasussa/varusteissa
  • Omat, käytetyt varusteet, esim. SM-kilpailuissa pidetty paita tms. (Usko pois, näillekin löytyy kysyntää!)
  • Yhteistyöyrityksen palvelu (esim. Personal Trainer, elämäntapavalmennus) – tämän ei tarvitse olla samalta alalta!
  • Oman osaamisen tuotteistaminen: esim. itsepuolustustunti, juoksuvalmennus, treeniohjelma... Myös ryhmille (esim. polttariporukoille) tai yrityksille vaikkapa tyhy-päivän osaksi.
  • Yrityksille: esimerkiksi luennointi tavoitteiden asettamisesta ja saavuttamisesta, motivaation ylläpitämisestä...
  • Kokemuksia: henkilökohtainen videotervehdys, pääsy mukaan seuraamaan treenejä (tai jopa osallistumaan niihin)...
 

Jos olet taiteilija tai muu luovan alan esiintyjä, löytyisikö näistä jotakin sopivaa verkkokauppaasi

  • T-paita painatuksella
  • Signeerattu tuote tai vedos (kirja, taideteos, valokuva, kortti...)
  • Mainospaikka omalla nettisivulla
  • Pääsylippuja tapahtumiin/näyttelyihin/esityksiin
  • Yhteistyöyrityksen palvelu (esim. valokuvaamo, elämäntapavalmennus tms.) – tämän ei tarvitse olla samalta alalta!
  • Oman osaamisen tuotteistaminen: esim. kirjoituskurssi, tanssitunti... – myös ryhmille (esim. polttariporukat)
  • Yrityksille: esimerkiksi luennointi, erilaiset työpajat vaikkapa luovuudesta, tyhy-päivien ohjelman tarjoaminen, yhteistyönäyttelyt tai -esitykset...
  • Kokemuksia: henkilökohtainen videotervehdys, taideteos tai esitys tilaustyönä, ilta mukana seuraamassa harjoituksia/teoksen toteuttamista...

Lue lisää:

Mitä ovat Yrityskumppanuus ja Yritystiimikumppanuus? Miten ne eroavat toisistaan?
Miten kutsun yrityksen kumppanikseni TeamUpissa?

Contact us

  • Post a Public Question
  • Send a message
http://assets0.desk.com/
false
desk
Loading
seconds ago
a minute ago
minutes ago
an hour ago
hours ago
a day ago
days ago
about
false
Invalid characters found
/customer/en/portal/articles/autocomplete