TeamUp Support Center

Yrityksellämme on jo sivut Facebookissa ja viestimme asiakkaillemme siellä. Miksi liittyisimme TeamUpiin?

Last Updated: Aug 23, 2013 11:05AM EEST
Facebook voi olla hyvin tehokas viestintäväline yrityksille, jotka haluavat pitää aktiivisesti yhteyttä yrityksen profiilista tykänneisiin asiakkaisiinsa. Mutta jos yritys haluaa välittää viestinsä Facebookissa muillekin kuin oman sivunsa faneille – joista muuten keskimäärin vain 16% ylipäätään näkee yrityksen tekemät päivitykset –, ainoa keino on turvautua mainoksiin. Mainostaminen puolestaan saattaa paitsi hukkua massaan, myös aiheuttaa turhautumista ja negatiivisen vastareaktion yritystä tai sen brändiä kohtaan.

Käyttäjät eivät useinkaan pidä kavereidensa tekemien päivitysten keskelle ilmestyvistä mainosviesteistä, varsinkaan jos ne eivät millään tavoin liity niihin sivuihin tai asioihin, jotka heitä kiinnostavat. Mainokset saatetaan piilottaa näkyvistä, ja moni käyttää selaimessaan yleisesti mainostenesto-ohjelmia, jolloin mainokset eivät näy heille lainkaan.

Tämän lisäksi yrityksen Facebook-sivun ylläpitäminen vaatii aikaa ja vaivaa, ainakin jos yritys haluaa hoitaa asiansa siellä hyvin. Vaivalla luotu brändi-imago saattaa saada ikävän kolauksen, jos pettynyt asiakas käy kirjoittamassa yrityksen seinälle kitkerän kommentin ja siihen ei yrityksen taholta reagoida mitenkään. Vaikka kyseessä olisikin vain paljon melua tyhjästä, on negatiivinen viesti ehtinyt jo levitä eteenpäin.
 

TeamUpissa tämä on toisin.


TeamUp on aivan uudenlainen sosiaalisen median yhteisö, jonka keskipisteenä ovat talentit: urheilijat, muusikot ja taiteilijat kaikissa uransa vaiheissa, nuorista ja nousevista talenteista aina ammattilaisiin asti. TeamUpissa kaikki käyttäjät faneista yrityksiin ovat mukana edistääkseen talenttien menestystä ja auttaakseen heitä saavuttamaan tavoitteensa.

TeamUpin perimmäinen juju yrityksille on tämä: ostamalla TeamUp-profiilin yritys saa käyttöönsä ainutlaatuisen väylän viestiä sponsoroinnistaan. Sponsorointi on kaikkein tunnepitoisin ja tehokkain tapa rakentaa yritysmielikuvaa ja asiakasuskollisuutta. Se on myös "pehmeä" tapa markkinoida, sillä sitä harvemmin pidetään negatiivisena.  
 

Avataanpa tätä hieman lisää.


​Moni yritys tukee tänäkin päivänä erilaisia talentteja – vaikkapa paikkakunnan salibandytiimiä tai lupaavaa nuorta muusikkoa – tavalla tai toisella. Mutta tietääkö tästä tuesta kukaan muu mitään? Entä tietääkö yrityksesi, kuka siitä tietää? Ja vielä, tietääkö kukaan sitä, miksi yritys tukee juuri näitä talentteja?

TeamUp tarjoaa ratkaisun kaikkiin kolmeen yllä mainittuun kysymykseen. TeamUp on paikka, jossa yrityksenne voi paitsi kertoa kootusti kaikesta tekemästään sponsoroinnista, myös vastata tuohon keskeiseen kysymykseen: miksi.
 

Miksi tuo miksi on merkityksellinen?


Lyhyt selitys siitä, miksi yrityksenne tukee juuri tiettyjä talentteja, voi vaikuttaa suuresti siihen, millaisen mielikuvan ihmiset teistä saavat. TeamUpissa on luontevaa kertoa kiinnostavia yrityksen ja talentin välisiä tarinoita ja taustoittaa syitä, miksi yhteistyösuhde on ylipäätään luotu.

Toisin sanoen: auttamalla talentteja autat yritystäsi. Kun yrityksenne tukee asiakkaidenne ihannoimia talentteja, annatte heille positiivisen viestin itsestänne. Samalla mahdollistatte merkityksellisempien suhteiden rakentamisen yrityksenne ja asiakkaidenne välille, sillä heihin samalla merkityksellisiä suhteita asiakkaisiinne.
 

Lisäksi yrityksenne tietää, kuka tietää.


Otetaan esimerkki: yritys tukee jotain joukkuetta tai kulttuuritapahtumaa ostamalla logolleen mainospaikan heidän areenansa laidalta. Yritys tietää, että paikalle tuleva yleisö todennäköisesti näkee tuon logon – mutta ei tiedä, ketkä tarkalleen sen näkevät ja millaisen mielikuvan se heille jättää.

TeamUpissa yrityksen Talenteille antamasta tuesta jää "digitaalinen jalanjälki", mikä on poikkeuksetta positiivinen asia yrityksen maineen kannalta. Tämän jäljen (eli yrityksen profiilin) nähneet voivat palata tarkastelemaan sitä uudelleen tai kertoa siitä muille.

​Samalla tavalla myös muut TeamUp-käyttäjät jättävät omasta toiminnastaan digitaalisen jäljen: esimerkiksi fanittamalla samaa talenttia, jota yrityksennekin tukee, tai liittymällä yrityksenne Yritystiimiin. Tällä tavoin yrityksenne on mahdollista päästä paremmin selville siitä, kuka yrityksen tekemästä sponsoroinnista tietää. Lisäksi Yritystiimi-profiilin avulla on mahdollista saada suora yhteys talentin faneihin.
 

Pähkinänkuori: miksi yrityksen tulisi liittyä TeamUpiin?


Koska aina kuitenkin löytyy niitä, jotka eivät jaksa tai ehdi lukea läpi näitä valtaisalla vaivalla ja antaumuksellisella ajatustyöllä laadittuja pitkiä selityksiä, laitetaan tähän loppuun muutama tärppi tiivistettyinä pointteina:
  • Yrityksen TeamUpissa talentille antama tuki on näkyvää ja jättää pysyvän digitaalisen jäljen. Näin yritys voi myös pysyä kartalla siitä, ketkä tietävät heidän antamastaan tuesta.
  • TeamUp-profiili on yritykselle helppo tapa olla läsnä sosiaalisessa mediassa, sillä yrityksen profiilin sisältö koostuu pääosin yrityksen tukemien talenttien päivityksistä. Ai kuinka niin? Lue lisää esimerkiksi täältä.
  • Läsnäolo TeamUp-yhteisössä tuo yritykselle positiivista brändinäkyvyyttä ja on keino tuoda esille yrityksen yhteiskuntavastuu. 
 

Lue lisää:

Miten yrityksemme hyötyy TeamUpista?
Mikä profiili minun kannattaa ostaa yrityksellemme?

Contact us

  • Post a Public Question
  • Send a message
http://assets3.desk.com/
false
desk
Loading
seconds ago
a minute ago
minutes ago
an hour ago
hours ago
a day ago
days ago
about
false
Invalid characters found
/customer/en/portal/articles/autocomplete